De bereikbaarheid van de Rotterdamse regio is van economisch zeer groot belang. Eén van de oplossingen om de bereikbaarheid te verbeteren, is de aanleg van de Blankenburgverbinding. Deze nieuwe weg verbindt de A15 en de A20 ten westen van Rotterdam.
De Blankenburgverbinding bestaat uit de aanleg van een autosnelweg van 2x3 rijstroken, een landtunnel, een watertunnel, een verdiepte aansluiting op de A20 en een hoge aansluiting op de A15. Maar er is meer. De A20 wordt tot aan het Kethelplein verbreed. De nieuwe rijksweg wordt in 2024 opengesteld. De Blankenburgverbinding - het tracé
Er komt veel kijken bij het bouwen van een nieuwe snelweg zoals archeologie, kabels en leidingen en andere zaken. Hoe gaat Rijkswaterstaat om met geluidreductie? Op deze pagina proberen we uw vragen per thema te beantwoorden. Thema's
Het betrekken van de omgeving is een belangrijk onderdeel bij de ontwikkeling van de Blankenburgverbinding. We vinden het belangrijk om de ideeën, wensen en zorgen te horen van alle mensen en organisaties die betrokkenheid hebben bij de Blankenburgverbinding. Samenwerking met omgeving
Tijdens de bodemonderzoeken in het tracé van de Blankenburgverbinding is een wan ontdekt uit 300 voor Chr. Het is de oudste ontdekte wan van Nederland. Een wan werd gebruikt om het koren van het kaf te scheiden. Historie
De A20 is verbreed van 2x2 naar 2x3 rijstroken. Bekijk deze pagina welke werkzaamheden zijn uitgevoerd.
A20 pagina
Hoe kan het verkeer op de A15 doorrijden terwijl we een knooppunt aanleggen?
A15 pagina
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.